Ker mesečno z avtomobilom prevozim vsaj kakšnih 2.000 kilometrov, na cesti doživim marsikaj. Raznorazna dela, prometne nesreče, nedelujoči semaforji, bumbarji za volanom, zastoji … skratka, vse mogoče. In čeprav sem to vedel že prej, sem 14. julija 2018 dobil še dodatno potrditev, da je poleg spremljanja prometnih znakov, nujno potrebno tudi opazovanje okolice oziroma drugih udeležencev v prometu.

Bil je običajen dan

Bila je sobota, 14. julij 2018. Po napornem tednu sem se res že zelo veselil vikenda, saj sem vedel, da bom čas preživel s svojo družino. Tisto soboto smo se odpravili v trgovino, slabih 20 kilometrov stran od našega doma. Ko smo kupili vse potrebno, smo se odpeljali nazaj proti domu in se imeli namen sproti zapeljati še do bližnje trgovine, kjer bi za hčerko kupili plenice. Skratka, šlo je za čisto običajen dan s popolnoma običajnimi obveznostmi, ki jih imamo ponavadi skoraj vsak vikend. No, do trgovine s plenicami tisti dan nismo prišli. Vsaj ne z avtomobilom.

Ko kombi “pade z neba” in ti prekriža pot … 

Že nekaj dni pred omenjeno soboto, semafor, ki je le nekaj sto metrov oddaljen od našega stanovanja, ni deloval. Ves čas sem se spraševal, čemu popravilo toliko časa traja (ali karkoli se je pač dogajalo) in večkrat sem si rekel, da moram biti previden, ker gre za glavno in posledično precej prometno križišče v mestu, kjer se dnevno, sploh pa ob sobotah, ko ljudje odhajajo na bližnjo tržnico (ura je bila okrog 10 zjutraj, ko je gneča na vrhuncu), vozi veliko vozil.

Prazne mize na tržnici v Zagorju ob Savi
Medtem ko delovniki ne predstavljajo težav, sobote na našo tržnico privabijo veliko ljudi in posledično vozil

Ko smo se po prednostni cesti približevali semaforju, sem hitrost namenoma zmanjšal s 50km/h na 40km/h, ker sem vedel, da če se nahajam na prednostni cesti, to še ne pomeni, da bom lahko brez težav peljal skozi križišče. In brez problemov res ni šlo. Namreč v trenutku, ko sem zapeljal mimo semaforja, se je praktično od nikoder z desne strani z visoko hitrostjo pojavil kombi in mi prekrižal pot. Brez, da bi sploh uspel konkretno pritisniti na zavoro, smo se mu zaleteli v bok. Glede na situacijo sem prepričan, da nesreče nisem imel možnosti preprečiti, čeprav sem jo predvidel in bil nanjo pripravljen.

Odnesli smo jo brez poškodb

Prva stvar na katero sem ob trku pomislil je bila takrat 2-mesečna hčerka. Lahko ti je jasno, da pri takšni starosti otroka hitro pride do komplikacij in (usodnih) poškodb. Lupinica je tukaj odigrala pomembno vlogo, zato najmlajša ni bila poškodovana. Ženo in sina je malce bolel vrat, sam pa sem bil brez posledic, razen šoka, ker mi res ni bilo jasno, kako se je to sploh lahko zgodilo.

Srečo smo imeli, da se je le nekaj avtomobilov za nami peljala policija, zato konkretnejša razlaga niti ni bila potrebna, ker so celotno situacijo že sami dovolj dobro videli. Ko smo prišli do zaključka, da reševalci niso potrebni, sem avto umaknil iz križišča (začuden sem bil, da je sploh še vžgal) in se skupaj s povzročiteljem lotil izpolnjevanja papirologije.

Karamboliran avtomobil v prometni nesreči med nameščanjem na vozilo avtovleke
Glede na to, da ni šlo le za “nekaj prask”, sem pričakoval, da avtomobila brez pomoči ne bom uspel premakniti s sredine križišča

Avtomobil je bil totalka, zato je dopust odpadel

Avtomobil je bil ocenjen kot totalka. Ker je bil naše edino vozilo in smo bili z njim sicer zelo zadovoljni ter nas je brez težav peljal že marsikam, smo si ga na vsak način želeli nazaj. Glede na to, da bi na pooblaščenem servisu zaračunali bistveno več kot drugje, poleg tega pa si z denarjem, ki bi ga dobili od zavarovalnice, niti približno ne bi mogli kupiti primerljivega avtomobila, sva se z ženo odločila, da ga peljeva k nekomu, ki ga bo za bistveno nižjo ceno spravil nazaj v prvotno stanje. To mu je tudi uspelo in še danes nam odlično služi, pa čeprav nima vgrajenih originalnih delov.

Ker posledice prometne nesreče na avtomobilu niso bile zanemarljive, smo se dobra 2 meseca naokrog vozili z 20 let starim cliom. To je žal tudi pomenilo, da tisto leto morja ne bomo videli, ker smo v prtljažnik stežka pospravili že voziček, kaj šele vse ostalo. Kakorkoli že, ker nismo zahtevni, smo potrpežljivo čakali na popravilo našega avtomobila, medtem pa smo se po opravkih vozili z nadomestnim. Primerjave med enim in drugim seveda ni, ampak bolje se je slabo peljati, kot pa dobro hoditi, kajne?

Kakšno lekcijo nam je dal dogodek

Iz prometne nesreče sem se (in žena tudi) naučil marsikaj. Med drugim to, da avtomobila nič več ne jemljem kot nekaj samoumevnega. Tudi žena je do dogodka večkrat potožila, da jo moti, ker nekaj ur zapravim za čiščenje avtomobila, namesto da bi bil z družino. Odtlej pritoževanja ni več, ker ve, da je zanj treba redno skrbeti in ga vzdrževati, če želimo, da nam bo še dolgo služil.

Igrače in smeti na tleh avtomobila
Od prometne nesreče naprej, se žena nič več ne pritožuje nad časom, ki ga porabim za čiščenje avtomobila

Glavna stvar, ki sem se je naučil (oziroma le potrdil že znano dejstvo) pa je, da zgolj spremljanje prometnih znakov ni dovolj za varno pot do cilja, temveč je enako pomembno tudi opazovanje početja ostalih udeležencev. Žal je tako, da takoj, ko se usedemo za volan, postanemo potencialni kandidati za udeležbo v prometni nesreči, zato je še toliko pomembneje, da smo previdni, vozimo po omejitvah in smo karseda pripravljeni na neumna dejanja drugih voznikov.

Vprašanje zate

Kako bi se počutil, če bi se ti zgodilo podobno, kot se je zgodilo nam? Vabim te, da odgovor, mnenje in/ali izkušnje napišeš v komentar pod objavo, morda se razvije odlična debata!

Aja, mimogrede, ne pozabi všečkati moje Facebook strani, da boš na tekočem z novimi objavami!