V primerjavi z desetletji nazaj, dandanes avtomobili skoraj ne omogočajo popravil, ki bi se jih lahko voznik lotil na lastno pest kar doma, četudi ima za to dovolj znanja. Izjemoma je možno kakšno malenkost urediti brez pomoči avtomehanika in posebnih orodij, a teh malenkosti je zgolj za vzorec. Ena je pri našem avtomobilu recimo menjava žarnice v sprednjem žarometu. Vse kar za to potrebujem je nova žarnica, jekleni živci in roke v velikosti podobni novorojenčkovim. Izmed naštetega imam jaz le eno – žarnico.

Z menjavo sprednje žarnice ne smem odlašati

Vsako nujno popravilo avtomobila skušam urediti v najkrajšem možnem času, saj mi je varnost moje družine na prvem mestu. Poleg tega ne razpolagam s tolikšno količino denarja, da bi ga “delil” s policisti, niti si ne želim, da bi se okvara še poslabšala.

Pred kakšnima dvema tednoma sem zjutraj sedel v avtomobil in se odpeljal v službo. Sredi poti mi je nenadoma prenehal delovati sprednji desni žaromet. Ker je bil delovni dan in sem bil pozen, pa še ustaviti se nisem mogel nikjer, sem se odločil, da bom žarnico zamenjal po prihodu iz službe.

Običajno se v službo odpravim okrog 5. ure zjutraj, ko je zunaj še trda tema in so avtomobilske luči edino, kar mi omogoča ostati na cesti in ne na strehi nekje ob njej. To je tudi razlog, zakaj si enostavno ne smem privoščiti odlašati z menjavo žarnice, saj se nikoli ne ve, kdaj bo odpovedal še drugi žaromet in bom nekje na poti obstal v čisti temi.

Avtomobilski žaromet
Nočem si predstavljati kako bi bilo, če bi ponoči ostal brez obeh delujočih žarometov na avtomobilu

Tisti dan vožnja na delo vsekakor ni bila sproščena. Poleg megle je vidljivost bistveno zmanjšala še nedelujoča žarnica, sploh v ovinkih, kjer sem se bolj kot ne ravnal le po sredinski črti.

Začetek menjave žarnice je bil obetaven

Da postopek ne bo potekal tekoče, sem se naučil že iz preteklih izkušenj. Ker pa gre za nekaj, kar je pač treba storiti in časa zaradi mraka nisem imel veliko, sem se hitro lotil dela. 

Iz prtljažnika sem vzel rezervno žarnico, odprl pokrov motorja in se pripravil na dvakratni spiralni zlom podlahtnice. Ko sem se mimo motorja prebil do žarometa, sem presenetljivo lahko iz njega vzel nedelujočo žarnico in jo nadomestil z novo.

Nadaljevanje je bilo (še bolj) boleče

Žarnico bi moral le še pravilno namestiti v žaromet. In to je tudi tisti del, s katerim sem se ukvarjal več kot pol ure!

Zaradi težke dostopnosti (sprašujem se zakaj je tega treba?!) mi žarnice nikakor ni uspelo spraviti v pravi položaj, čeprav sem roko zvijal v vse strani in jo toliko časa tiščal mimo cevi za tekočino za vetrobransko steklo, da je na koncu dobesedno nisem več čutil. Brez pretiravanja – bolela me je še skoraj teden dni.

Preden bi avto zapeljal v Savo, sem poklical ženo

Po polurnem preklinjanju vsega in vseh, sem imel tega sranja dovolj, zato sem na pomoč poklical boljšo polovico. Njene majhne roke so bile še edino upanje, preden bi doživel živčni zlom.

Levi spodnji del avtomobilskega motorja
Ženine roke so bile edine dovolj majhne za menjavo žarnice ob tako malo prostora v motorju

Ženi sem razložil kaj mora storiti in trajalo ni niti dve minuti, ko je žarnica že bila na svojem mestu. To je še en dokaz več, da ženske niso dobre le za gospodinjska opravila, česar se sam zavedam že zelo dolgo.

Pričakujem, da bo kmalu “fuč” še druga žarnica

Po dosedanjih izkušnjah sodeč bo v roku nekaj tednov potrebna zamenjava še žarnice na levi strani. Glede na prebrano lahko sklepaš, da bom prihodnjič delo v celoti prepustil ženi. Zakaj bi zabijal toliko svojega in našega skupnega časa, če lahko ona to uredi v nekaj minutah?

Vprašanje zate

Koliko težav tebi povzroča menjava žarnic na avtomobilu? Vabim te, da odgovor, mnenje in/ali izkušnje napišeš v komentar pod objavo, morda se razvije odlična debata!

Aja, mimogrede, ne pozabi všečkati moje Facebook strani, da boš na tekočem z novimi objavami!